KIMIA INDUSTRI...kimia hidupku

Hari ni ada junior skola aku tanya aku sal kimia industri...so, sekarang aku nak cerita sikit sal kimia industri ni...walopun aku tak ada la expert sangat kan...aku pun bukannya top or best student ke...aku ni student biasa-biasa je...pointer pun x ada la tinggi mane (*mmg rendah pun)

first of all, kene banyak membaca la kalo dah duduk dalam applied science ni kan...kalo bab kimia industri lak, dia meliputi bab INORGANIC CHEM, ORGANIC CHEM, and PHYSICAL CHEM...sume context of chemical korang kene faham...and then apa yang korang pernah belajar kat matrix, and skola dulu...baik simpan leklok dalam kepala...sbb sume tu basic tuk korang lepas segala cabaran kat dlm bidang ni pulak...aku tak tahu la camne kat U lain...tp kt UMP, enjoy je...tp blaja jangan tinggal plak...hehehe...sbb kene ingat igt la yang kalo dah masuk KIMIA INDUSTRI ni, kene la tanamkan sifat and jiwa "KIMIA HIDUPKU"...kene banyak soal dalam kepala sendiri tw...

bukan setakat belajar je ingat KIMIA...makan, minum, tido, main, lepak, membaca, borak and apa lagi ek....sume kene igt KIMIA...kalo ada peluang nak aplikasi try je...especially banyak aplikasi mase makan and borak la...sbb makanan tu kan mmg asas kimia...

note: to liza, good luck la na...congratez anyways...awk akan berjaya kat sane...igt, kene rajin je...

t, akak akan update entry lain kat labels KIMIA HIDUPKU ni ngan sume yang akak belajar...

Comments

Popular posts from this blog

abah, kami rindu abah sangat-sangat...