dak giler korea...

opss...ni sambungan entri aku tadi...korang sume mesti tau kan yang aku memang gile korea...nyanyi korea, citer korea, borak korea, tido korea, makan korea, bahasa korea. sume korea la...(tapi,pesanan yer...jangan lupe asal usul plop...igt kalo dah melayu tu, memang melayu la juga...)
tapi aku still sayang MALAYSIA


gile-gile aku ngan korea tak ada la sampai nak lupakan tanah air sendiri & kemerdekaan  kita kan...sebenarnya budaya kita indah, and maybe lebih indah dari dorang...*so renung-renungkanlah yer kawan-kawan...walaupun aku tahu yang baca blog aku pun, x ada lah gile korea cam aku..(hehehe)

so, ni la sebab2 nye aku giler korea...

1. aku start gile korea sejak masuk matriks dulu...before matriks tu aku layan Autumn in My Heart and Princess Hours je (Goong)...
2. first citer mase matriks, Sweet Spy...DENNIS OH tu...hehe...and my favourite actress tuh...
3. sebab aku kuat berangan cam citer korea...sebab tu lekat 24/7
4. sebab aku suka dengar bahasa dorang...
5. aku suka tengok tulisan HANGUL dorang...menarik & nampak comel...
6. sebab dorang punye guys yang berlakon tu, mmg gentlemen...(berlakon je la...realitinye kiter x tahu...)*ni la puncanye, habit berangan tu makin kuat dalam otak...adoi...
7. secara jujurnya la...aku ngaku la sesetengah actor dorang memang hensem kan.kan.kan...mulut leh tipu...akal & hati leh ke? :P
8. oppsss...lg satu reason...lupe plop...OST dalam drama2 dorang...superb la...gile lagu2 korea sebab OST tu la...

FYI, aku lagi suka solo artist sebenarnya...


Girl/Women-Solo: Lee Ji Eun (IU), Bae Da Hae, Baek Ji Young...Kalau SOLO artist, memang banyak la yang aku minat...
IU...comey...
Boy/Men-Solo: Kim Tae Woo (G.O.D), Yoon Sang Hyun, Alex (SHIN HWA), Kim Hyun Joong(SS501), Kim Hyung Joon (SS501), Cho KyuHyun (SUJU), Yesung (SUJU), YoungSaeng (SS501)...ni pun kalo senaraikan ni...memang tak muat 3 column blog page nih...
kim hyun joong
kim tae woo

Favourite Boy-Band: Double S 501..(SS501)...ni la boyband yang sampai skrg still wujud lg...*sape ntah cakap yang dorang dah break...dorang wat solo masing2 je la...tak lupe jugak kepada 2AM, 2PM yang sentiasa memberi inspirasi kepada kerja penulisan aku...

Favorite Girl-Band: Girl's Generation (SNSD), 2NE1

Favourite  Actor: Kang JiHwan, Yoon SangHyun, HyunBin, Lee MinHo, Ji Chang Wook

Favourite Actress: Yoon EunHye, Nam SangMi, Park MinYoung Park SiYeon, Lee DaHae

Favourite MC: konfem2 la the TOPBEST MC in Korea kan...Yoo JaeSuk...
Favorite Gag Artist: Yoo JaeSuk gak, Lee HyoRi...


tu je la yer tuk hari ni...
note: puas remind balik sume artis korea tgh2 malam buta ni...(aku gile korea, bukan sebab rupa dorang je, BAKAT lagi penting...) nak bukti, sebab aku lagi suka dengar lagu dari tengok muka dorang...hahaha

p/s: kelanjutan sume citer sal korea nih...sambung len kali punye entri



Comments

Popular posts from this blog

abah, kami rindu abah sangat-sangat...