Baby Blue Pointer Wavy Tail

Tuesday, May 31, 2011

Saya Suka Awak Sangat-sangat (part 3)

Setelah berbulan-bulan, perasaan itu semakin kuat bergoncang. Beban perasaan itu di hati Dania Qaisyara semakin bertambah. Suatu hari, ada berita dari Aqilla Saira tentang Daniel Asyraf yang dilaporkan kepada Dania Qaisyara.
“Isya, tahu tak? Hari ini, Daniel demam. Waktu kelas prep tadi banyak kali dia nak muntah. Asyik keluar masuk tandas je. Waktu sekolah siang tadi pun, dia asyik tidur saja, Isya. Kasihan pula, akak tengok dia.” lapor Aqilla Saira kepada Dania Qaisyara, seolah-olah sengaja menguji perasaan Dania Qaisyara terhadap Daniel Asyraf.

“ Hah, teruk ke akak? Ya Allah, macamana ni? Exam dah nak dekat kan, kak?” terkejut Dania Qaisyara mendengar berita itu. 

“O ho…sayang rupanya. Berbulan-bulan senyap rupanya berisi.” Sakat Aqilla Saira dengan senyum sinisnya.

“Eh, akak ni. Kalau orang yang saya kenal sakit. Macam tu la reaksinya kan. Cuma yang beza kat sini, dia tak kenal saya saja.” 

“ Isya, akak rasa baik Isya kenal-kenal dengan dia dulu. Lagipun, sementara akak ada ni kan. Akak boleh tolong-tolong apa yang patut.” Cadang Aqilla Saira.

“ Tapi kak….”

“Apa yang tapinya, sayang?”

“Layak ke saya? Dia macam baik sangat je.”

“ Isya, tapi Isya kena ingat satu perkara. Dekat dunia ni, sebaik-baik lelaki atau perempuan tu ada juga cacat celanya. Maksud akak, ada kekurangan dia yang tersembunyi kat belakang kelebihan yang Isya ataupun akak sendiri nampak. Isya cuma perlu cuba dulu. Kalau berkawan saja dulu, apa salahnya kan. Kalau tak ada jodoh, anggaplah itu semua lumrah hidup, adik. Ini baru yang pertama Isya belajar, masih jauh jalan liku dalam soal ini yang perlu Isya faham. So, Isya kenalah belajar sedikit, kay.”

“ Okey, akak. Apa yang akak rasa terbaik, saya ikut saja kak.”

“Tapi Isya kena ingat yang cinta dan lelaki itu bukan segalanya kat dunia ni. Yang penting, ingat Allah, family Isya dan juga pelajaran. Jangan pernah Isya lalai disebabkan hal ini.”

“ Baik kak”

“ Esok, kalau Daniel datang kelas. Akak cakap kat dia yang ada orang kirim salam tau, dan harapkan dia supaya cepat sembuh. Kalau dia tanya siapa, akak jawab la Isya. Okey?” gigih dan riangnya Aqilla Saira untuk membantu Dania Saira supaya dapat berkenalan dengan Daniel Asyraf. 

Bersambung….

Sunday, May 29, 2011

Saya Suka Awak Sangat-sangat (part 2)

Keesokan harinya.

Makan malam sudah tiba. Di dewan makan.

“Ha. Kak Qilla, tu la orangnya.” Isya pandang ke arah lelaki yang telah menarik perhatiannya selama ini. Tapi tarikan itu terpaksa Dania Qaisyara korbankan demi persahabatannya sendiri.

“Oh, Daniel Asyraf kah? Kalau tak silap akak, dia tu memang pendiam. Manja lagi. Oh, dia lah yang Isya spying selama ni ye.”

“Mungkin kot. Isya tak tahu nama dia. Isya cuma kenal muka dia je kak. Mana ada kak. Isya nak pass dia kat akak ni. Usaha kay?” Dania Qaisyara cuba untuk menutup perasaannya selama ini yang mekar.

“Isya, dengar ni. Akak mungkin takkan sukakan siapa-siapa selain Syafiq. Sebab akak dah lama kenal dia. It’s already four years, sayang. Tak mungkin mudah untuk akak berubah arah. Kalau Isya dah sukakan Daniel Asyraf tu, boleh lah akak tolong-tolong apa yang patut.”

“Tak adalah akak. Isya tak kisah pun kalau tak kenal siapa dia tapi kenapa Isya rasa macam tertarik dengan dia. Tapi Isya tak ready lagi untuk berada dalam hubungan dua pihak ni. Dah kenal nama pun dah cukup.” tolak Dania Qaisyara, namun hatinya ada sedikit riang kerana dia sudahpun berpeluang mengenali lelaki asing yang selama ini hanya dapat dilihatnya dari jarak jauh.

“Okey, Isya. Akak takkan paksa Isya untuk belajar benda bodoh ni. Tapi kalau perasaan tu membebankan fikiran dan hati Isya, Isya boleh berkongsi dengan akak, okey?” Aqilla Saira memang sentiasa memberi kekuatan kepada Dania Qaisyara biarpun dalam bidang akademik sekalipun.

Sebelum tidur, Dania Qaisyara memang sentiasa membuka dan mengisi teman hatinya, sejak pintu hatinya diketuk oleh bayangan seorang lelaki. Diari Hati Dania Qaisyara. Di dalam diari itu, tertulis segala bingkisan dan luahan hati Dania Qaisyara. 

<BINGKISAN DAN LUAHAN HATI DANIA QAISYARA>

-Berpeluangkah aku berkenalan dengan dia?
 Layakkah aku?-

Bersambung…

Saturday, May 28, 2011

Saya Suka Awak Sangat-sangat (part 1)

Senyum sinis pemuda itu telah membawa fikiran Dania Qaisyara melayang ke waktu silamnya, waktu di saat perasaannya untuk pemuda itu masih segar di dalam hati. Di saat itu jugalah Dania Qaisyara mula mendapat senyuman pertama dari pemuda itu, senyuman yang dapat membuat Dania Qaisyara tersenyum kembali walaupun ada luka yang masih berdarah di hatinya.

Pertama kali Dania Qaisyara terlihat pemuda itu, senyuman yang terlakar di wajah Daniel Asyraf membuatkan Dania Qaisyara sama-sama tersenyum. Dari senyuman itulah, bermulalah keberanian Dania Qaisyara memuncak untuk berkenalan dengan Daniel Asyraf. Secara kebetulannya, rakan sebilik Dania Qaisyara, Aqilla Saira merupakan rakan sekelas Daniel Asyraf. Setelah mendengar kisah sebak dalam kehidupan Aqilla Saira, lantas Dania Qaisyara membuat keputusan untuk melepaskan Daniel Asyraf kepada Aqilla Saira, kerana baginya persahabatan adalah segala-galanya dan Aqilla Saira mungkin lebih membutuhkan lelaki seperti Daniel Asyraf pada waktu sekarang.

“Kak Aqilla, akak jangan marah tau kalau Isya beri cadangan ini.”
“Apa dia Isya? Tak ada apa akak nak marah. Dah Syafiq nak buat akak macam ini tapi kehidupan akak mesti diteruskan jugak, kan?”

“Akak, kalau Syafiq betul-betul tak ada kat dunia ini. Isya akan kenalkan akak dengan lelaki yang bagi Isya, dia betul-betul sesuai dengan akak. Walaupun akak satu kelas dengan dia.”  Dania Qaisyara tersenyum

“Siapa dia yang malang tu, Isya? Isya tak kasihankan dia ke kalau dia bercouple dengan akak?”

“Apa pulak yang nak dikasihankan, kak? Isya rasa dia yang pendiam tu memang sesuai dengan akak yang happy selalu ni? Apa-apa pun akak mesti kuatkan semangat pasal masalah Syafiq tu. Isya rasa dia boleh sihat balik so, akak banyak-banyak berdoa. Okay?” Dania Qaisyara tak mengharapkan penerimaan dari Aqilla Saira, cuma dia mengharapkan untuk mengetahui nama pemuda itu.

“Apalah Isya ini. Akak akan okey saja. Tapi siapa nama lelaki yang Isya cakapkan tu? Siapa nama dia? Setahu akak dalam kelas akak tak ada budak lelaki yang senyap.”

“Hehehe. Maafkan Isya kak. Isya tak kenal pun dia siapa. Tapi dah lama Isya tengok dia dari jauh. Sejak dia mula masuk sekolah kita ni. Pasal dia satu kelas dengan akak pun, sebab hari tu Isya ternampak dia berjalan dalam kelompok kelas akak masa Isya ke tandas. Kalau tak silap, last week?” terang Dania Qaisyara kepada Aqilla Saira.

“Yang mana satu, Isya?”

“ Dia tinggi-tinggi. Dia pakai spek mata. Kalau tak silap, dia librarian. Daripada pandangan Isya la kan kak, dia tu nampak macam pendiam and kalau waktu riadah tu, dia selalu main dengan budak-budak sebab Isya selalu nampak dia main dengan budak-budak form 1. Kenal tak kak? Kalau tak dapat bayangan lagi, nanti kat dewan makan Isya tunjukkan orangnya. Itupun kalau ternampak lah.” tersenyum Isya dengan ghairah menerangkan kepada seniornya itu. 

Bersambung…..

Saturday, May 21, 2011

seminggu shortsem^^

dah seminggu berlalu, apa perasaannya...hurm bosan n tertekan...tp semua tu need patience kan...
sabo jer la bebanyak...
igt!!!
"biar apa org org nk pk, or ckp, or mengata...
yg penting kita tw apa yg kita wat tu betul ke salah...
kita ada hak tuk diri kita...
tu je..."
Cuteki cute