Bunga-Bunga Cinta

Tadi aku pergi survey blog2 kat gengblogger...ada satu blog ni menarik perhatian. entries pun agak best-best gak la. tapi dari segi aku la yang membaca kan...entry yang paling best. tgk kisah dia di MADINAH CASABLANCA. nice story...

dalam aku layan cerita tu. aku dapat la dengar lagu yang merdu gak la...pastu aku tanye la tuan empunya blog, apa nama lagu tu. dia cakap mihrab cinta. puas jugak la aku cari lagu pakai tajuk tu. Rupa-rupanya lagu ni OST untuk filem DALAM MIHRAB CINTA (2010)...

Lagu BUNGA-BUNGA CINTA ni dinyanyikan oleh pelakon cerita tu (DALAM MIHRAB CINTA) sendiri iaitu DUDE HARLINO ft ASMIRANDAH ZENTMAN....sekarang ni kecoh pasal dorang (DUANDAH couple)...memang best la lagu ni sama macam mula-mula aku jatuh cinta ngan lagu AYAT-AYAT CINTA. lagu KETIKA CINTA BERTASBIH & ni plak latest cerita dari Habiburrahman el-Shirazy novels...

Lirik Lagu BUNGA-BUNGA CINTA

Tak pernah terlintas di benakku
Saat pertama kita bertemu
Sesuatu yang indah 
Tumbuh dalam gundah
Harum dan merekah

Tulus hatimu buka mataku
Tegar jiwamu hapus raguku
Membuncah di hati harapan nan suci
Menyatukan janji

Bunga-bunga cinta indah bersemi
Di antara harap pinta pada-Nya
Tuhan tautkanlah cinta di hati
Berpadu indah dalam mihrab cinta

Tulus hatimu buka mataku
Tegar jiwamu hapus raguku
Membuncah di hati harapan nan suci
Menyatukan janji

hoo...ho...ho

Bunga-bunga cinta indah bersemi
Di antara harap pinta pada-Nya
Tuhan tautkanlah cinta di hati
Berpadu indah dalam mihrab cintaa...

Bunga-bunga cinta indah bersemi
Di antara harap pinta pada-Nya
Tuhan tautkanlah cinta di hati
Berpadu indah dalam mihrab cintaa...

Tak pernah terlintas di benakku
Saat pertama kita bertemu
Sesuatu yang indah 
Tumbuh dalam gundah
Harum dan merekah

Membuncah di hati harapan nan suci
Menyatukan janji dalam mihrab cinta 






Comments

Popular posts from this blog

abah, kami rindu abah sangat-sangat...