Pengalaman Study Week kat RUMAH...study ke bercuti...???

Ambil masa dua minggu jugak aku duk pikir nak study week kat umah ke, balik sekejap je...Teringin juga nak rasa cam mana agaknya study week kat rumah kan...

last-last sampai rumah abang aku yang buat decision..."akak, awak duduk je kat rumah ni...dah ada cuti seminggu tu...study week kat umah je...". Nasib baik dah prepare bawa semua buku untuk every subject...

Hari pertama sampai rumah, itupun dah busy duk melayan dak nakal kat rumah, IZZA AQILLA nasib baik seorang je anak sedara...kalau tak makin pusing la melayan dia...Esoknye, aku pergi ikut mak ke majlis pertunangan adik bongsunye...CIK UMI FATIHA...seriusly, baru tahu yang ada lagi seorang mak sedara dah la sama umur dengan along aku...comey, cam maksu...sebijik, saiz badan sama dah, muka pun dah ad iras...hehehe...nama pun adik-beradik kan....OKAY*malam tu dah niat dah hari esoknya nak start study...tapi.....
Ada iras kan.kan??
Along, Kak Fizah...tunggu korang punye pulak tahun depan...:D:D:D
...study dalam semak...kertas yang sepatutnya dibelek-belek digantikan dengan semak samun, pokok sawit, daun-daun and batang kayu. pen yang sepatutnya dipegang bertukar jadi sabit and parang...amekau...diberi tugas oleh tauke kami, aku dengan along aku dengan rela hati menyerahkan diri kepada nyamuk-nyamuk yang dah tunggu mangsa...biasalah kan, aku yang tak biasa pegang parang, sabit ni, dah habis luka tangan, tersiat kulit...masalahnya kat sini, tangan kanan je...nampak sangat tangan kanan aku ni banyak problem...adoiyai...bila guna tangan kiri, dua pokok sawit, aku berjaya habiskan...TERIMA KASIH TANGAN KIRI...

hari ke 3, perasaan malas mula menular dalam diri, sebab tangan terasa penat dan sakit...tahu pulak pasal nak pergi bercuti ke Terengganu, jumpa sedara-mara, lagi la membuak perasaan malas nak study tu...*tapi ada lah bukak jugak sikit dalam kereta kan...tapi tak masuk pun, sebab banyak lagi tidur dalam kereta tuh, biasa dah ada air-cond kan...sejuk-sejuk pulak tu...yang bestnye ke Terengganu kali ni, kami tidak lagi bertiga...kami berempat....yeay...kalau bertujuh or berlapan mesti lagi best...

Kat Terengganu, memang tak berapa nak buka la buku tu...kalau buka, confirm tak fokus punye...sebab dengar mak sedara & pak sedara banyak cerita diorang nak cerita...hari kedua kat terengganu kitorang abihkan masa dengan jalan-jalan...dari Marang, ke Gong Badak, dari Gong Badak ke Losong, dari Losong ke Wakaf Tapai, dari Wakai Tapai ke Banggol ??? tak ingat Banggol ape...huhuhuu...

Dari Marang tu, nak ke rumah penginapan kami di Gong Badak...(FREE lagi, makan pun FREE...) terima kasih pak ngah...dari Gong Badak ke Losong di Losong kami menjengah TTI...best.best.best, dapat naik river cruise...seharian jugak lah ada kat sana...
Muke cool adik aku...belum sampai kat river cruise lagi...:DDD...seyes tak leh bla dengan statement dari mulut dia....
tengok muka cuak adik aku...takut air ke ape???confused kejap ngan identiti dia...*teringat waktu rakit ni...and river cruise time sekolah dulu...tp kat sungai KUANTAN je...*

Budak yang makin gilerr gambar sekarang...:D:D:D
dari TTI, kami pergi MyDin Mall...besarrrr....punya lah dah lama tak balik...baru perasan ada MyDin Mall...rasenye masa pergi KT hari tu tak ada lagi...*ke aku yang tka perasan...huhuhu... dari MyDin Mall kami pergi ke ICT  yg femes kat terengganu...hahaha..bukan pulau ICT yang tak siap lagi tu...Ikan Celup Tepung POK LONG...
Walaupun dah kenyang tapi mata aku tetap aim seafood dalam pinggan tu...walaupun ianya hanya tinggal sisa...
Rancak Mok ngoh ngan mak berborak...balik setahun sekali...camtu lerr...
best la, ikan pari celup tepung, udang celup tepung, sotong celup tepung...nyuuum....*dok terengganu nih asyik disumbat je dengan makanan FREE*....dari ICT tu, kitorang pergi pula jumpa orang lama kampung...*tak kenal pun siapa, masa tu budak-budak lagi kot...*berapa kali sesat nak pergi ke rumah dia...papepun, terima kasih CIKGU ZUKI sebab kerana rumah cikgu la saya dapat pergi ke tempat yang bernama Banggol...walaupun bukan Banggol yang special tuh...Kat rumah dia pun disumbat makanan jugak...tapi sedap sangat Mee tu...terima kasih mak cik...(tak ingat nama sebenar)....

Balik dari Terengganu lagi lah aku malas nak study... bila semangat je nak study, ada pulak Astro B.yond...kemalasan semakin menular ler, TV asyik memanggil-manggil utk aku meneman dia...

Itulah kisahnye aku study week di rumah...

Conclusion nye, lain kali nak study week kat rumah, kene tutup telinga, mata daripada gangguan dan godaan TV and just follow jadual yang dibuat... *jangan layan budak-budak yang ada di rumah anda...





Comments

Popular posts from this blog

abah, kami rindu abah sangat-sangat...