The First Year After Graduated

Dah lama tak menyala ruangan ini...
dah 3 tahun kot...maybe?!

actually dalam masa tiga tahun ini...penuh dengan cerita
cerita yang sedih ada
cerita yang happy ada
cerita yang penuh dengan gelak tawa pun ada
banyak kot...

on the 'first year'...aku grad sudah tp with 2nd class je...


====gambar ni credit to ACAK...our senior...thanks cak..one day before our big day...semua muka happy belaka====


then, after grad tanam anggur la jawabnye sambil apply mane2 keje...the, aku sebenarnya keje sekejap mencari pengalaman di sebuah kilang getah sekitar kampung jugak la...
mungkin masa tu Allah permudahkan segalanya...Alhamdulillah...g interview hari jumaat, boleh start keje terus besok or next weeknya...tapi aku mintak ngan bos nak masuk awal bulan. ye la sng nk kira gaji aku...hahaha...'eh, macam aku plak yg akauntan' heeee...

best la keje kat situ suasana buat aku selesa...biarpun aku jenis yang suka buat hal sendiri...*aku memang gitu, tak kesah sgt apa org buat...sampai senior kat situ pun ada ckp, yang dia suka tengok akunye style..'ceh style la sgt'..tak kesah orng ckp apa, sengih memanjang and suka buat hal sendiri...lg satu yg dia suka...aku jenis yang terima je apa yg orng tegur...tak salahkan senior pun...

tapi dalam suka-suka aku keje kat situ ada jugak menangisnye...tapi pendam je la...tiap2 hari ada yang tegur bakpe mata bengkak...hahahahah...ada yang aku tak comfortable jugak kat situ...sbb tu la balik keje tiap2 hari berkurung dalam bilik, menangis...ye la...nak citer kat mak, x pasal2 suh berhenti keje plak..gpun, nak cerita pun mak xde kat kg...nak ckp ngan sape je...huhu...
kalo nak bercerita ngan mak, biasanya aku akan citerr yang happy2 je...sbb aku mudah terharu kalo citer sedih2 pastu mak pujuk...terus berderai airmata kaca aku...huhuh...sebak dada ni bila mak pujuk hati kita...tu yg jadi 2 tiga kali fikir, nak citer ke idak,,,

tapi akhirnya mak sendiri suh cari keje lain..mentah2 mak ckp "akak, carilah keje lain kak. penat mak tengok awak ni...mak balik kg pun, awk tak ada kat umah.keje je memanjang,"

okay bila mak dah ckp gitu...aku pun jadi underpressure la sekejap...mane tak nye...ikut ckp mak ke, ikut kata hati...papepun, dalam underpressure tu cari la keje lain ke, amik any course ke...

tup tup tup...aku mintak resign dulu bila department underpressure plak..sbb aku mmg dah tengah pressure bos ngan kerani dia buat hal plak...aku pun bertambah pressure la...ada juga sebab lain...tp malas nak cerita "horror" dalam ni...horror sgt...heeeee...

after resign, aku amik inisiatif kejap jadi dropship for some online shops..boleh la sikit duit makan minum...hahaha..dalam keje aku online 24/7 tu, jumpa la satu iklan ni...iklan Pahang Skill short course....under INSEP program...aku apply la...sbb nampak mcm open for chemistry gitu kan...macam je..sbb kat situ tulih oil & gas...mmg xde dah peluang macam ni..kata hati...sekali masuk2...budak IR belaka boh...hahaha..aku sorg je budak applied sc...mmg garu kepala aku...

okay citer sal INSEP to be continued...sbb tu dah masuk 2nd year...

Popular posts from this blog

abah, kami rindu abah sangat-sangat...