hati A yang digoda syaitan

ini adalah sebuah kisah "paling pendek" untuk PESANAN hati saya sendiri dan buat remaja2 di luar sana...

Hati A : Aku dah taknak suka B lagi...
             Ampunkan aku, Ya Allah kerana aku mencintai hambaMu yang belum tentu jodohku
             Tetapkan imanku agar tiada lagi terlekat perasaan yang leka itu.
             Hilangkanlah segala-segala tentang dirinya dari ingatanku, agar perasaan itu terus terhapus...Amiiin~

Dalam tidur, SYAITAN menganggu...

Syaitan: Ye ke kau dah tak suka dia...tapi kenapa setiap kali kau jumpa dia dalam mimpi, mesti kau nangis...
              hehehehe...Dahla tiap-tiap hari kau mimpi dia

Hati A: jahanam punye syaitan...tahu la kau tak pernah tido...dalam mimpi, aku pun kau muncul...

Syaitan: Adoi, camne dia boleh tahu tu aku...

Hati A: sebab hati aku cakap lain, aku tau ko tengah goda aku balik tuk suka dia kan...

*p/s: bacalah doa sebelum tido, lapangkan hati kamu dari masalah yang tak spatutnya kamu pikir...
         basuh kaki sebelum tido...

INGATLAH SUKA ITU HANYA NAFSU, DAN CINTA ITU JUGA BOLEH MEMBAWA KEPADA NAFSU>>>
JANGAN TERGODA NGAN HASUTAN SYAITAN DISAAT KAMU MENGINSAFI SETIAP KESILAPAN KAMU >_<

Comments

Popular posts from this blog

abah, kami rindu abah sangat-sangat...